Деталі складання бізнес-плану

Відповідно до головної стратегії підприємства формується цілий ряд бізнес-планів, метою яких є обгрунтування до впровадження конкретних бізнес ідей.

Це може бути виробництво нових продуктів, або просування та продаж раніше не представлених на ринку товарів, впровадження нових технологій, сервісні послуги та багато іншого.

Для реалізації бізнес-плану звичайно необхідний капітал, він може бути власним і позиковим. Здебільшого такі плани мають суть інвестиційного проекту. Тому всі розрахунки, аналізи, обґрунтування та висновки направлені в першу чергу на те, щоб переконати потенційного інвестора в спроможності такого проекту.

З іншого боку, вони мають цінність і для безпосередньої реалізації проекту, тільки покрокове виконання описаних у ньому дій, і відповідність фактичних показників впровадження з плановими, дозволять успішно його здійснити. У більшості випадків бюджетні плани грунтуються на розрахунках інвестиційного бізнес-плану, і подальше управління проектом здійснюється на аналізі відхилень показників по кожній статті доходів і витрат та інших параметрів.

Як розробити бізнес-план?

Адже від того наскільки він буде ґрунтуватися на реальних цифрах і фактах, а його розрахунки і зміст будуть аргументовані і привабливі, залежить можливість залучення капіталу і майбутнє його впровадження в життя.

Першу частину плану можна назвати по-різному — анотація, резюме, короткі висновки або ще якимось аналогічним синонімом. Але від цього його першочергова важливість не зменшиться.

Розгляд проекту починається інвестором саме з цього розділу, і якщо він знаходить у ньому прийнятні для себе перспективи, обов’язково досконально вивчить все інше, після чого можливо і відбудуться такі бажані переговори. Тому в ньому необхідно коротко, ясно і дуже аргументовано відобразити всю суть проекту.

Основні розділи бізнес-плану

  1. Цілі проекту.Опис галузі та підприємства, їх взаємний вплив на позиції на ринку і майбутній розвитку проекту.
  2. Маркетингові дослідження.Потенційні покупці, способи збуту і просування.
  3. Виробничий план. У ньому обов’язково відображаються плановані технології, перелік обладнання, необхідні площі та інші параметри, необхідні для реалізації проекту. Описується план випуску продукції і продажів, темпи приросту, необхідні для цього заходу.
  4. Потреба в персоналі, рівень необхідної кваліфікації, планований штатний розклад.
  5. Економічні показники. Важливий розширений перелік статей доходів і витрат. На їх основі в подальшому складаються бюджетні плани.
  6. Аналіз ризиків, поточна вартість капіталу, окупність, рентабельність, плановані джерела фінансування.
  7. Висновки

Не забудь поділитися!

Опубликовать в Google Plus
Опубликовать в Одноклассники

Ваш відгук